از آنجایی که سیستم تهویه ساینا خودرو تحت فشار کار میکنند، باید کاملاً از محیط اطراف دور بمانند. هر چیزی که اجازه خروج مبرد یا ورود آلاینده ها را بدهد می تواند باعث خرابی شود.
اگر نشتی در هر جزء وجود داشته باشد، شارژ مجدد سیستم با مبرد جدید در بهترین حالت یک تعمیر موقت خواهد بود. نشتی را شناسایی کنید، قطعه معیوب را تعویض کنید و سپس سیستم را تخلیه و شارژ کنید.
نشتی سیستم نه تنها خنک شدن سیستم AC را متوقف می کند، بلکه می تواند به کمپرسور آسیب برساند. کمپرسور می تواند بیش از حد گرم شود و با تلاش برای کار با مبرد بسیار کم در سیستم به خود آسیب برساند.
کمپرسورها معمولاً قابل تعمیر نیستند و جایگزینی گران قیمتی هستند.
برای عملکرد صحیح، کندانسور AC نیاز به جریان ثابت هوا از طریق پره های خود دارد. زباله های جاده و خاک ممکن است جریان هوا را کاهش داده و باعث اختلال در عملکرد سیستم شود.
کندانسور مستقیماً در پشت کوره خودرو نصب می شود و آن را تا حدودی در معرض دید قرار می دهد و در معرض خطر انسداد جزئی قرار می گیرد.
سیستم تهویه مطبوع خودرو بر اساس همان اصل کولر گازی اتاق شما یا یخچال کار می کند. اصل اساسی درگیر تبادل حرارت است.
تقریباً هر خودروی جدیدی که در ایالات متحده فروخته می شود به سیستم تهویه مطبوع مجهز است. چیزی که زمانی لوکس محسوب می شد، اکنون یک انتظار است.
کمپرسور یک AC، گاز کم فشار را به فشار بالا فشرده می کند و در این فرآیند آن را گرم می کند. کندانسور و فن این گاز را مجبور به خنک شدن می کنند و آن را به شکل مایع با فشار بالا تبدیل می کنند و مقداری از گرما را در این فرآیند از دست می دهند.
این مبرد مایع با فشار بالا درست قبل از ورود به کابین از طریق یک شیر انبساط جریان می یابد و به آن اجازه می دهد منبسط شود، فشار را کاهش داده و بیشتر خنک شود.
تکنسین های AC خودرو به طور منظم سیستم های AC را در نمایندگی ها و فروشگاه های مستقل عیب یابی و تعمیر می کنند. تکنسین ها اغلب می شنوند که مشتریان از هوای گرم، صداهای بلند و حتی نشت آب در داخل ماشین شکایت می کنند!
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.