انجیر تازه در سرماخوردگی جان کودکی را گرفت

همان طور که می دانید انجیر تازه در سرماخوردگی منع مصرف خاصی ندارد و مصرف آن به طور کلی برای همه مناسب است. بدیهی است در صورت وجود حساسیت یا عدم تحمل خاص و یا در صورت وجود دیابت و چاقی باید از مصرف آن خودداری کرد.

علیرغم داشتن شاخص گلیسمی پایین و کالری کمی، باید به خاطر داشت که انجیر حاوی قندهای زیادی است که می تواند به طور قابل توجهی بر بار گلیسمی و میزان کربوهیدرات مورد انتظار برای برخی افراد تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، کسانی که برای کاهش وزن از رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنند، باید این میوه ها را در حد اعتدال مصرف کنند.

در نهایت، به هیچ وجه توصیه می شود در مصرف انجیر زیاده روی نکنید ، زیرا به عنوان ملین، خطر ایجاد اسهال خونی و عدم تعادل روده را دارد.

انجیر

کسانی که به اندازه کافی خوش شانس نیستند که در مناطقی زندگی کنند که انجیر و گلابی خاردار به طور خود به خود در زمین های کنار جاده رشد می کنند، باید برای طعم این میوه ها به سوپرمارکت ها، بازارها و مغازه های میوه و سبزیجات بروند.

در این صورت لازم است به میزان بلوغ دقت شود تا از آوردن محصولاتی که کاملاً خوراکی نیستند خودداری شود. در واقع، انجیر فقط روی درختان می رسد و پس از برداشت به سرعت خراب می شود.

بنابراین هنگام خرید توصیه می شود در مورد گلابی خاردار پوست قرمز نارنجی و در مورد انجیر تازه آنهایی را که رنگ روشن تری دارند (سبز یا بنفش تیره) انتخاب کنید.

یکی دیگر از سؤالات قدیمی نیز مربوط به پوست کندن میوه است، به ویژه در مورد گلابی خاردار که دور تا دور آن خارهای بلند و سختی دارد.

معمولاً میوه‌ها در پیشخوان سوپرمارکت‌ها می‌رسند که از خار محروم هستند، اما کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که می‌توانند آنها را با دست از گیاه بچینند، باید دستکش باغبانی بپوشند.

در آشپزخانه و در لوازم آرایشی، هم انجیر و هم گلابی خاردار به بسیاری از دستور العمل ها و آماده سازی ها کمک می کنند.

آنها را می توان به تنهایی، به عنوان میان وعده یا بعد از غذا خورد، یا به عنوان مواد تشکیل دهنده برای تهیه کمپوت، مربا، سس و سالاد استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *