تحلیل پوست برای چرم سازی

با این حال، در این مرحله پوست یک ماده پایدار نیست، بنابراین باید به طور مناسب درمان شود. برای این هدف، فرآیند دباغی نشان دهنده پیوند بین صنعت دام/گوشت و صنعت کفش است (Joseph and Nithya 2009; Daddi, Nucci, and Iraldo 2017).

این مرحله را می توان مطمئناً به عنوان هسته کل SC کفش چرم اسپرت زنانه در نظر گرفت زیرا چرم دباغی شده ورودی اولیه برای تولید اجزای اصلی کفش را نشان می دهد. دباغی ها پوست را از کشتارگاه ها دریافت می کنند و از طریق چندین فرآیند شیمیایی و مکانیکی، آنها را به کالایی بادوام تر، چرم تبدیل می کنند (Sreeram and Ramasami 2003; Black et al. 2013).

به طور کلی، فرآیند دباغی از چندین مرحله فرعی تشکیل شده است که در آن پوست ها در یک محلول مبتنی بر آب که در مجموعه ای از مخازن بزرگ (ثابت) یا درام ها (چرخش) قرار دارد، خیس می شوند. محلول های شیمیایی مورد استفاده در مراحل مختلف فرعی حاوی مخلوطی از مواد مصنوعی و طبیعی (مانند نمک ها، اسیدها، تانن های گیاهی، رنگدانه ها) هستند که به طور مشترک ویژگی های پوست را تثبیت می کنند.

در نهایت، عملیات مکانیکی اضافی (به عنوان مثال تقسیم، برش) برای به دست آوردن چرم تمام شده مورد نیاز است. با این حال، بسته به ورودی (یعنی پوست تازه، شور یا خشک)، مواد استفاده شده و نوع شناسی چرم برای به دست آوردن (مانند چرم برای کفی، برای کیف، برای صندلی، برای رویه کفش مردانه چرم طبیعی)، فرآیند برنزه کردن می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. مهمترین گونه شناسی فرآیند دباغی به شرح زیر است:

دباغی معدنی که عمدتاً از نمک های معدنی به عنوان عوامل برنزه کننده استفاده می شود. به طور خاص، رایج ترین فرآیندها مبتنی بر استفاده از نمک های کروم است که یک چرم نیمه تمام به نام «آبی مرطوب» (از رنگ ماده به دست آمده پس از درمان) تولید می کند.

دباغی گیاهی، روشی سنتی که بر پایه استفاده از تانن های مختلف گیاهی استوار است. این فرآیند را می توان در مخازن برای به دست آوردن چرم برای کف پا، یا در بشکه برای به دست آوردن چرم برای کاربردهای دیگر (مانند دباغی معدنی) انجام داد.

مراحل بعدی در امتداد SC در نظر گرفته شده مربوط به ساخت اجزای اصلی کفش چرم طبی است که بر اساس چرم ارائه شده توسط دباغی ها انجام می شود: رویه کفش، آستر، زیره و کفی. تمامی این قطعات توسط شرکت های تخصصی تولید می شوند که عموماً به صورت موازی فعالیت می کنند.

تولیدکنندگان رویه کفش، قطعات چرمی را بر اساس مدل کفش می‌برند تا رویه کفش (که معمولاً با استفاده از چرم گاوی تولید می‌شود) و آستر (که معمولاً با استفاده از چرم خوکی یا گوسفندی تولید می‌شود) را به‌طور جداگانه به دست آورند. به‌طور متوالی، همین شرکت‌ها در مونتاژ رویه‌های کفش تمام‌شده شرکت می‌کنند، که از طریق درز رویه‌ها و آسترها با افزودن احتمالی لوازم جانبی (مانند سگک، حلقه‌ها) محقق می‌شود.

تولید کنندگان تنها در تحقق بخشیدن به قسمت پایین خارجی کفش چرم طبیعی مردانه نقش دارند. به طور خاص، زیره ها بر اساس قطعات برش خورده چرم برای زیره ها ساخته می شوند، که با مواد، قطعات و لوازم جانبی دیگر مونتاژ می شوند (مانند کفش های آج لاستیکی، پاشنه، جوش)، و به طور متوالی با فرآیندهای رنگرزی و تکمیل کار می شوند.

  • منابع:
    1. Skin analysis for leather
  • تبلیغات:
    1. براق کردن کاشی آشپزخانه با استفاده از روغن موتور
    2. خرید مستقیم براق کننده قلع
    3. مرجع پخش پمپ آبیاری باغ
    4. مرکز پخش نرمه گندله سنگ آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *