طرح‌ها و رنگ‌ها به مرمر تطبیق‌پذیری و شخصیت می‌دهند

بخشی از آنچه که سنگ طبیعی را بسیار جذاب می کند، طیف وسیعی از رنگ ها و تغییرات بیان شده در سنگ جامد است. از یک طرف، این الگوها روی رشته های قلب ما می کشند و امکانات زیبایی شناسی را ارائه می دهند. از سوی دیگر، هر یک از این تغییرات ریشه در نوعی فرآیند زمین شناسی دارد.

بیشتر سنگ مرمریت هرسین است. سنگ مرمر کلاسیک و سفید، کلسیت خالص است، بدون مواد معدنی مداخله ای برای رنگ دادن به آن. مرمرهای Yule و Thassos نمونه های شناخته شده ای از مرمرهای سفید بکر هستند. [درباره سنگ های سفید در اینجا بیشتر بخوانید.] مرمر می تواند طیف دلپذیری از رنگ ها و بافت ها را به خود بگیرد.

سنگ مرمریت طوسی مانند سنگ مرمر طلایی با اکسید آهن رنگ می شود. مرمر سبز و مرمر قرمز تیره حاوی سرپانتین غنی از منیزیم هستند. سنگ آهک غنی از فسیل به مرمری با گرافیت تبدیل می‌شود، زیرا کربن موجود در ماهی، جلبک‌ها یا جلبک‌های دریایی با گرم شدن سنگ به کربن عنصری موجود در گرافیت باز می‌گردد. سنگ مرمر غنی از گرافیت به رنگ خاکستری فولادی با درخشندگی فلزی است.

زمانی که سنگ در زیر زمین می‌شکند، برش مرمری تشکیل می‌شود، که اگر سنگی در ناحیه گسلی زندگی کند، ممکن است اتفاق بیفتد. آب‌های زیرزمینی مملو از مواد معدنی به کمک می‌آیند، فضاهای خالی را پر می‌کنند و قطعات را دوباره به یک توده جامد می‌چسبانند، در حالی که در همان زمان یک الگوی دیدنی ایجاد می‌کنند. Arabescato یک نمونه زیبا از برش سنگ مرمریت مشکی است.

محتوای معدنی سنگ مرمر همانند سنگ آهکی است که از آن به دست آمده است و هر دوی این سنگ ها از کلسیت، کربنات کلسیم AKA، AKA CaCO3 ساخته شده اند. کلسیت یکی از رایج ترین مواد معدنی در سطح زمین است. علاوه بر سنگ آهک و مرمر، کلسیت جزء اصلی تراورتن و اونیکس است.

کلسیت دارای چند ویژگی است که قبل از اینکه عاشق یک تخته سنگ مرمریت آباده ممتاز خیره کننده شوید باید در مورد آنها بدانید. کلسیت در مقیاس سختی Mohs 3 است، به این معنی که توسط تیغه‌های چاقو، سرامیک، و یک تابه چدنی که به طور تصادفی در جزیره آشپزخانه سر خورده، خراشیده می‌شود.

کلسیت همچنین از نظر شیمیایی با اسیدهای معمولی مانند اسیدهای موجود در لیموناد، شراب و کولاها واکنش شیمیایی دارد.

 

  • منابع:
    1. Patterns and colorways give marble versatility and character
  • تبلیغات:
  1. اخذ نمایندگی آبلیمو 1 لیتری شیشه ای

  2. باربند وانتی که از لوله پلیکا ساخته شده است!

  3. فروشگاه فروش دستگاه صنعتی سبزی خردکن

  4. قیمت عمده سطل پلاستیکی در اصفهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *