عرق نعنا نازایی را درمان می کند

همه ما با عرق نعنا آشنا هستیمو حداقل برای یک بار هم که شده از آن استفاده کردیم.

از کودکی هر وقت درد و دل می کردیم کمی عرق نعناع می خوردیم که مثل آب روی آتش عمل می کرد و درد معده را تسکین می داد.

جالب است که نعناع فلفلی با صدها خاصیت دارویی کشف شده است و در مناطق مختلف مانند هند، خاورمیانه و اروپا طرفداران زیادی دارد. از این گیاه در آشپزی و دستور پخت های مختلف نیز استفاده می شود.
فولات موجود در نعناع فلفلی برای افراد مبتلا به کمبود آهن مفید است. محتوای کم پتاسیم آن نیز به بهبود فشار خون کمک می کند. نعناع به دلیل داشتن ویتامین های B3، B2 و B1 اشتها آور است.

عرق
عرق نعناع خواص زیادی دارد که به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت کننده گوارش است.

ضد اسهال و ضد نفخ و ضد درد می باشد. دل درد را برطرف می کند و امروزه پزشکان برای اطفال هم پیشنهاد می کنند.

ناراحتی های معده را برطرف می کند و برای هضم غذا عالی به نظر می رسد و همچنین در زمان رما خوردگی آبریزش بینی را کاهش می دهد.

خنک کننده است و بوی بد دهان را از بین می برد.

عرق نعناع معده را تقویت می کند و به هضم غذا و سنگینی کمک می کند. به دلیل خاصیت ضد نفخ عرق نعناع، نوشیدن یک لیوان از آن قبل از مصرف غذاهایی مانند آبگوشت حاوی حبوبات توصیه می شود.

بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات گوارشی مانند نفخ یا سنگینی معده می توانند از خواص معجزه آسای عرق نعنا بهره مند شوند. البته افراد مبتلا به سوزش معده باید عرق نعنا را با نظر پزشک مصرف کنند، زیرا سوزش معده در اثر شل شدن عضلات معده ایجاد می شود و عرق نعناع با خاصیت اسپاسم کنندگی خود این مشکل را تشدید می کند.

اسانس نعناع علاوه بر خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی در رفع گرفتگی بینی نیز موثر است. اسید رزماری موجود در نعناع راه های هوایی را باز می کند و حتی می تواند در تسکین عوارضی مانند آسم و آلرژی موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *