لوله و اتصالات upvc به عنوان مهریه یک عروس انتخاب شد

در واقع از می توانید از لوله و اتصالات upvc برای تاسیسات لوله کشی در منازل و مشاغل استفاده کنید. مانند هر تصمیم مهندسی، بهترین گزینه بسته به کاربرد و شرایط پروژه تغییر می کند. همچنین هر ماده دارای مزایا و محدودیت هایی است.

رایج ترین مواد لوله کشی مورد استفاده برای لوله کشی مس، پی وی سی، CPVC و PEX می باشد. این مقاله مروری بر این چهار ماده و موارد دیگری که ممکن است در صنعت ساخت و ساز یافت می شود، ارائه می دهد.
صرف نظر از مواد لوله کشی مورد استفاده، می توانید با بهینه سازی طرح سیستم لوله کشی هزینه های پروژه را کاهش دهید. این امر طول کل لوله مورد نیاز را به همراه اتصالات و هزینه های نیروی کار کاهش می دهد.

مدل سازی اطلاعات ساختمان می تواند به شما در بهینه سازی تاسیسات لوله کشی و سایر سیستم های MEP کمک کند.

لوله

مس بسیار بادوام است و از دهه 1960 به عنوان ماده سنتی لوله کشی استفاده شده است. از آن زمان مواد دیگری نیز معرفی شده اند، اما مس همچنان یکی از بهترین گزینه ها است.

عیب اصلی لوله های مسی قیمت بالای آن است و نیاز به لحیم کاری و اتصالات اضافی دارد. با توجه به ارزش آن، لوله های مسی هنگام افشای آن برای سارقان وسوسه انگیز است.

برخی از کاربردهای رایج لوله های مسی شامل تامین آب آشامیدنی سرد و گرم و خطوط مبرد برای سیستم های HVAC می باشد. لوله مسی نوع K دارای ضخیم ترین دیواره است و معمولاً در خطوط خدمات زیرزمینی استفاده می شود.

نوع L دارای دیوارهای میانی است، در حالی که نوع M دارای نازک ترین دیوارها است و معمولاً برای خطوط تامین دیوار استفاده می شود.پی وی سی یک ماده پلاستیکی است که معمولاً در لوله کشی استفاده می شود و در دو اندازه وجود دارد: جدول 40 و جدول 80.

پی وی سی جدول 40 با داشتن دیواره های نازک تر و قیمت پایین تر، متداول ترین مورد استفاده است.
PVC Schedule 80 دارای دیوارهای ضخیم تر است که باعث دوام بیشتر و همچنین گران تر شدن آن می شود.
موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) جداولی را ارائه می دهد که قطر خارجی لوله های PVC را استاندارد می کند. جدول زیر مزایا و معایب PVC را به عنوان مواد لوله کشی خلاصه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *