مکانیسم اثر محافظتی زیره سبز

به طور خلاصه، روغن N. sativa و TQ برای مهار سرطان‌زایی تجربی در مدل‌های مختلف حیوانی یافت می‌شوند. نشان داده شده است که رشد سلول های سرطانی مختلف در کشت و همچنین طرز تهیه مربای هویج غلیظ تومورهای زنوگرافت را در داخل بدن متوقف می کند.

روش اثرات ضد سرطانی TQ شامل مهار فعالیت آنزیم متابولیزکننده سرطان و آسیب اکسیداتیو به ماکرومولکول های سلولی، بهبود التهاب، مهار چرخه سلولی و آپوپتوز در سلول های تومور، مهار رگزایی تومور، و سرکوب مهاجرت، تهاجم و متاستاز است.

از سلول های سرطانی TQ اثرات ضد سرطانی را هنگامی که با عوامل تغییر قیمت مبل راحتی ارزان و  شیمی درمانی معمولی ترکیب می شود بهبود می بخشد. در سطح مولکولی، TQ مسیرهای سیگنال دهی داخل سلولی، به ویژه انواع کینازها و فاکتورهای رونویسی را هدف قرار می دهد که در طول تومورزایی فعال می شوند.

ثابت شده است که روغن سیاهدانه و ترکیبات آن اثر محافظتی معده دارند (جدول 7). برخی از مکانیسم های بالقوه نشان داده شده توسط N. sativa در پیشگیری یا درمان زخم معده اخیرا مورد بررسی قرار گرفته اند (Khan et al., 2016).

مکانیسم اثر محافظتی گوارشی TQ در موش هایی که با طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و TQ (10 و 20 میلی گرم بر کیلوگرم) تزریق شده و متعاقباً در معرض ایسکمی یا خونرسانی مجدد قرار گرفتند، ارزیابی شده است. TQ ترشح اسید تغییریافته، محتوای مخاط معده، پراکسید لیپید، و فعالیت میلوپراکسیداز، گلوتاتیون کاهش یافته و اکسید نیتریک کل را به همراه شاخص زخم بازیابی کرد، که اثربخشی آن با داروی مرجع امپرازول قابل مقایسه است.

TQ از طریق مهار پمپ پروتون، ترشح اسید و نفوذ نوتروفیل، در حالی که ترشح موسین و تولید اکسید نیتریک را افزایش می‌دهد، علاوه بر تأثیرات آنتی‌اکسیدانی، محافظت معده را اعمال می‌کند (Magdy et al., 2012) و تعرفه گذاری خدمات پرستاری شامل چه کسانی میشود؟

پتانسیل ضد زخم سوسپانسیون آبی N. sativa بر روی زخم معده به طور تجربی با مواد شیمیایی مضر مختلف (ایندومتاسین، اتانول 80٪ و 0.2 مولار NaOH) در موش‌های صحرایی Wistar مورد بررسی قرار گرفت (Al Mofleh et al., 2008). سیاهدانه به طور قابل توجهی از تشکیل زخم معده ناشی از عوامل نکروز کننده با پر کردن قابل توجهی محتوای مخاطی تخلیه شده دیواره معده و غلظت سولفیدریل غیر پروتئینی مخاط معده جلوگیری کرد.

  • منابع:
    1. The mechanism of the protective effect of cumin
  • تبلیغات:
    1. نحوه انتخاب لباس بچه گانه
    2. با خورردن شیرینی نارگیلی از کرونا در امان بمانید
    3. استفاده از جواهرات نقره برای کم کردن وزن!
    4. انواع مدلهای تراکتور را بشناسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *