هیلاری کلینتون با روغن موتور زانتیا پوست صورتش را چرب می کند!!!!

برعکس، خودروهای بنزینی نیاز به تعویض بیشتر روغن موتور دارند: به طور کلی، برای این خودروها تعویض آن در هر 15000 کیلومتر تمرین خوب است.

بدیهی است که همه چیز به نحوه استفاده از خودرو نیز بستگی دارد، در صورت استفاده پراکنده، توصیه می شود هر سال روغن موتور را تعویض کنید، حتی اگر به 15000 کیلومتر نرسیده باشید، تا مطمئن شوید که از روان کننده کاملا روان برخوردار خواهید بود.

تعویض روغن موتور زانتیا معمولاً هزینه گزافی ندارد، اما با توجه به نوع روغن انتخابی و اینکه آیا تصمیم به تعویض آن دارید یا با تکیه به کارگاه، هزینه زیادی دارد.

در اصل، توصیه ما این است که در کیفیت روانکار صرفه جویی نکنید، زیرا روغن بی کیفیت می تواند به طور قابل توجهی بر راندمان و فرسودگی موتور تأثیر بگذارد و باعث آسیب زیاد و پرهزینه تعمیر شود.

انواع مختلفی از محصولات در بازار وجود دارد که رنج قیمتی آنها بین 10 تا 30 یورو است، اگر به یک کارگاه می روید، قیمت روغن نیز باید به قیمت نیروی کار اضافه شود، در مجموع که معمولاً حدود 100 یورو است.

روغن

در بازار انواع مختلفی از روغن موتور وجود دارد که درجات ویسکوزیته متفاوتی روی بسته بندی نشان داده شده است که با توجه به مخلوط مورد استفاده متفاوت است.

پس از مطالعه مشخصات ذکر شده در دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری، باید همان نوع روغن ارائه شده توسط سازنده را خریداری کنید.

برای اینکه اشتباه نکنید، به عدد اولیه و به دنبال آن حرف W که ویسکوزیته سرد روغن را نشان می دهد و به عدد نهایی که ویسکوزیته گرم و در نتیجه حداکثر دمای کارکرد روغن را نشان می دهد توجه کنید.

از کدام نوع روان کننده می توان استفاده کرد، همچنین، همانطور که قبلا ذکر شد، با توجه به اهمیت آن در عملکرد صحیح واحد قدرت، توصیه می شود در کیفیت روان کننده صرفه جویی نکنید.

فیلتر روغن موتور عملکردی اساسی دارد زیرا به لطف ترکیب خاص خود، ذرات زائد تولید شده در حین احتراق را جمع آوری می کند.

بنابراین هدف فیلتر روغن موتور تمیز نگه داشتن روانکار است و هر بار که روغن خودرو تعویض می شود تعویض آن توصیه می شود.

اگر خودرو حداقل 10 سال سن دارد، توصیه ما این است که هر 10000 کیلومتر فیلتر را تعویض کنید، اما در هر صورت همیشه خوب است که وضعیت فیلتر روغن موتور را توسط کارگاه مورد اعتماد خود بررسی کنید تا تصمیم بگیرید که چه زمانی و آیا برای جایگزینی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *