پیرزنی با مربا بالنگ خانگی عروس خود را به قتل رساند

میوه ها در تغذیه انسان اهمیت زیادی دارند. با این حال، به دلیل ماهیت فاسد شدنی و در دسترس بودن فصلی، آنها به طور کلی به اشکال پایدارتری مانند مربا، ژله، آب میوه، ترشی و بسیاری محصولات دیگر فرآوری می شوند.

مربا بالنگ خانگی یک محصول میوه ای فرآوری شده با رطوبت متوسط است که از جوشاندن تفاله میوه همگن شده با شکر، اسید و پکتین تهیه می شود.

ممکن است ترکیبات دیگری مانند مواد نگهدارنده، طعم دهنده یا ترکیبات رنگی داشته باشد. باید قوام مناسبی داشته باشد تا به راحتی پخش شود و به اندازه ای سفت باشد که مانند سیال جاری نشود.

مربا

مربا باید حداقل 68.5 درصد کل مواد جامد محلول (TSS) داشته باشد و میوه باید حداقل 45 درصد از وزن کل مربا را تشکیل دهد.

شکر موجود در مربا فعالیت آبی آن را کاهش می دهد و در نتیجه ماندگاری طولانی تری دارد. در سرتاسر جهان، انواع مختلفی از میوه ها برای تهیه مربا استفاده شده است. از آنجایی که محصولات غذایی توسط انتخاب های مصرف کننده کنترل می شوند، توسعه محصولات جدید برای صنایع میوه بسیار مهم است.

جامون (Syzygium cumini) که عموماً توت سیاه هندی (یا آلو جاوا) نامیده می شود، یک میوه استوایی نسبتاً کم استفاده است که متعلق به خانواده Myrtaceae است. بومی شبه قاره هند و مناطق مجاور آسیای جنوب شرقی است. میوه جامون در فصل باران های موسمی به وفور در دسترس است اما فقط برای مدت کوتاهی.

اینها حاوی ویتامین C، تانن، اسید گالیک و آنتوسیانین هستند که مسئول رنگ بنفش تیره هستند. اثرات مفید جامون بیشتر به دلیل وجود ترکیبات فعال زیستی (رنگدانه ها و ترکیبات فنلی) در آن است. به دلیل ماهیت قابض و فیبری بودن، تهیه مربا از تفاله جامون بسیار مشکل است، در حالی که از سیب برای تهیه مربا، ژله، آب میوه، آب نبات، پای و غیره استفاده زیادی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *